СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦТВА В СУЧАСНОМУ БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.36910/2707-6296-2023-20(79)-18Ключові слова:
управління розвитком, стратегія, суб’єкти підприємництва, бізнес-середовищеАнотація
В статті розкрито стратегічні аспекти розвитку суб’єктів підприємництва в сучасному бізнес-середовищі. Уточнено сутність поняття «стратегія розвитку суб’єктів підприємництва». Визначено систему взаємозв’язків між потенційними і реальними можливостями бізнесу та розробкою стратегій розвитку суб’єктів підприємництва в умовах мінливості бізнес-середовища. В процесі вибору стратегії розвитку наголошено на необхідності врахування етапу життєвого циклу, на якому перебуває суб’єкт підприємництва. В контексті викликів сучасного бізнес-середовища запропоновано наступні стратегії розвитку суб’єктів підприємництва, що матимуть інноваційне спрямування: заохочення культури інновацій, інвестиції в дослідження та розробки, відкриті інновації та співпраця, використання нових технологій, гнучкий підхід до операцій, клієнт-орієнтовані інновації. Подальші дослідження в цьому напрямку важливо сфокусувати на вивчення особливостей управління інтегрованим розвитком суб’єктів підприємництва.