РИНКОВА КАПІТАЛІЗАЦІЯ КОМПАНІЙ КРІЗЬ ПРИЗМУ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ЇХ ФУНКЦІОНУВАННЯ
Анотація
Ринкова капіталізація компаній завжди виступала об’єктом прискіпливої уваги як зі сторони власників, так і зі сторони потенційних інвесторів, котрі, в своїх алгоритмах поведінки, часто керуються моментами важливості створення компанією майбутньої вигоди. Досить часто за високими показниками ринкової капіталізації не стоять об’єктивні причини, що могли б спричинити зростання вартості компаній. Будь-яка вартість має свою цінність, а цінність це те, що здатне приносити користь. Тому за власником компанії стоїть ціль використання активів продуктивно та з користю для того, щоб примножувати залучений капітал і диверсифікувати лінійку продуктів створених з доданою варстістю. Вартість не може з’явитися спонтанно. Насправді, за будь-якою цінністю стоять люди та ресурси, які в симбіозі здатні творити благо, яке за принципом синергізму принесе користь. Цінність операційної діяльності компанії визначається наявністю бізнес-моделі, яка здатна генерувати позитивний грошовий потік. Завдяки бізнесовим моделям компаній можна частково вирішити проблему встановлення їх адкватної справедливої вартості.