ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ У ФІНАНСОВІЙ ЕКОСИСТЕМІ УКРАЇНИ
Анотація
Електронна комерція є невід’ємною складовою сучасних економічних систем і стала можливою завдяки Інтернету, який створив фундамент для її розвитку. Як глобальний інструмент обміну інформацією та ресурсами, Інтернет відкрив нові горизонти для бізнесу та споживачів, сприяв появі інноваційних платформ і трансформації традиційних бізнес-моделей. В Україні зростання електронної комерції безпосередньо залежить від рівня доступу до Інтернету, який залишається нижчим, ніж у розвинених країнах Західної Європи, але демонструє позитивну динаміку. Розширення Інтернет-покриття в Україні супроводжується домінуванням мобільного трафіку, впровадженням різноманітних цифрових платіжних систем та активним зростанням кількості онлайн-майданчиків. Ці фактори істотно змінюють поведінку споживачів і впливають на стратегічні рішення бізнесу. Водночас пандемія COVID-19 прискорила цифрову трансформацію, змусивши компанії адаптуватися до нових умов шляхом інтеграції онлайн-каналів для забезпечення безперервності діяльності. Дослідження електронної комерції в Україні є актуальним, оскільки цей сектор виконує важливу роль у модернізації економіки та інтеграції країни в глобальні економічні процеси. У цій статті проаналізуємо взаємозв’язок між розвитком Інтернету та електронної комерції, визначимо ключові чинники, що впливають на цей процес, і дослідимо унікальні виклики та можливості, які виникають у контексті соціально-економічних умов України.